Debreceni Kinizsi Pál Általános Iskola Monostorpályi Úti Tagintézménye

Iskola elérhetősége:

OM: 031081-002 4030 Debrecen Monostorpályi út 63. Telefon: 06-52-535-226
Fax: 06-52-449-030 email: titkarsag@jozsef-debrecen.edu.hu
Igazgató: Piros Zoltán Tagintézmény igazgató: Gyulai Katalin Erzsébet
Intézmény nyitvatartása: 7.00- 18.00

Enapló

Adja meg felhasználó nevét és jelszavát.

bejelentkezés

Facebook

Iskolai események képekben.

bejelentkezés

Tanévzáró ünnepség

A forró nyári napsütés sem szegte kedvét a gyerekeknek és pedagógusoknak a tanévzáró ünnepségen.
Ünnepélyes keretek között búcsúztunk el egy tartalmas, eredményekben gazdag évtől.
A gyerekek izgatottan várták a vakációt, tele tervekkel és nyári álmokkal.
Mindenkinek jó pihenést és élményekben gazdag nyári szünetet kívánunk!

Ballagás

Ballagásotok egy új kezdet kapuja – most indul igazán az élet felfedezése.
Kedves nyolcadikosok, legyetek bátrak, kíváncsiak, és soha ne veszítsétek el önmagatokat. Válasszatok olyan utat, ami boldoggá tesz benneteket, mert a legfontosabb: jól érezni magatokat az életetekben.
Vigyétek magatokkal mindazt az értéket, amit itt tanultatok: emberséget, tiszteletet, közösséget.
A nyolcadikos ballagás emléke mindig emlékeztessen arra, honnan indultatok – és mennyi mindenre vagytok képesek.

Sziget Kék játszótér

A 2.c osztály tanulói örömmel és aktívan fedezték fel a Sziget Kék játszótér változatos játékelemeit, miközben mozgásos képességeik is fejlődtek.
A pedagógusok büszkeséggel tapasztalták, hogy a gyerekek figyelmesen betartották a tantermi megbeszéléseken elhangzott szabályokat, így a program biztonságos és zökkenőmentes volt.
A közös játék során a 2.c osztály tagjai együttműködést, türelmet és empátiát gyakorolhattak, ami hozzájárult a közösség formálódásához.
A szabad levegőn, természetes környezetben eltöltött élmények segítették a tanulók testi-lelki feltöltődését, és maradandó emlékként gazdagították mindennapjaikat.

Országházban

A 4.c osztály számára felejthetetlen élményt jelentett az Országház látogatása, hiszen testközelből csodálhatták meg hazánk egyik legjelentősebb történelmi és építészeti jelképét.
A kirándulás során a 4.c osztály tanulói élményszerűen bővíthették ismereteiket Magyarország államszervezetéről és múltjáról.
A közös utazás és felfedezés nemcsak tudást adott, hanem tovább erősítette a 4.c osztály közösségét és az egymás iránti összetartozás érzését is.
A főváros pezsgő hangulata és az Országház lenyűgöző dísztermei inspiráló hatással voltak a 4.c osztály diákjaira, akik élményekkel és új ismeretekkel gazdagodva térhettek haza.

Nagyerdőn

A 3.d osztályos, autizmussal élő gyermekek számára a Debrecen szívében, a Nagyerdőn eltöltött nap kivételes lehetőséget teremtett a szenzoros tapasztalatszerzésre és az élményalapú tanulásra.
A közös fagyizás, a vadkacsák megfigyelése és a szökőkút körüli játék hozzájárultak a szociális kompetenciák, különösen a kommunikáció és az együttműködés fejlődéséhez.
Az informális környezet segítette a pedagógusokat abban, hogy mélyebben megismerjék a 3.d osztály tanulóinak egyéni szükségleteit és erősségeit.
A közösségi élmények során erősödött a gyermekek biztonságérzete és önbizalma, amely a mindennapi iskolai életben is kamatoztatható.
Ez a nap példaértékű módon támogatta az inkluzív nevelés céljait, miközben felejthetetlen, mosolygós pillanatokkal gazdagította a 3.d osztály közösségét.

Szerencsen

Az 5.j osztály szerencsi kirándulása izgalmas és élményekben gazdag nap volt. Már maga az utazás is jó hangulatban telt, sokat nevettek és beszélgettek egymással.
A turisztikai központban érdekes történelmi ismeretekkel gazdagodtak, és betekintést nyertek a város múltjába.
A csokoládékóstolás különösen népszerű volt, mindenki örömmel vett részt benne. A közös programok erősítették az osztályközösséget és felejthetetlen élményt nyújtottak.

SB farmon

Az első évfolyamos autista specifikus osztályaink tartalmas napot töltöttek az SB farmon Hosszúpályiban.
A természet közelsége és a háziállatok megfigyelése nyugodt, biztonságos környezetet teremtett a tanulók számára.
A közös élmények hozzájárultak a közösség formálódásához és az egymásra figyelés erősítéséhez.
A program során fejlődtek a gyerekek szociális kompetenciái és kommunikációs készségei is.

Autista gyerekek segítése

Ez a program segítette az autizmussal élő gyerekeket abban, hogy biztonságos, támogató közegben gyakorolják a mindennapi élethez szükséges készségeket.
A buszozás, vásárlás és közlekedés során fejlődött a tájékozódási képességük, szociális készségeik és önállóságuk.
A közös fagyizás élménye erősítette a társas kapcsolatok kialakulását és az érzelmi biztonságot.
A valós helyzetek megtapasztalása csökkentheti a szorongást és növeli az önbizalmukat.
Mindez hozzájárul a beilleszkedésükhöz és a jövőbeni önálló életük megalapozásához.

Tisza-tavi Ökocentrumban

A 3.c osztály kirándulása a Tisza-tavi Ökocentrumba izgalmas és tanulságos élményt nyújtott a gyerekeknek.
Közvetlenül megismerkedhettek Magyarország gazdag vízi élővilágával, különösen a Tisza-tó ökoszisztémájával.
A kiállítások és az élőállat-bemutatók játékosan fejlesztették környezeti tudatosságukat.
A közös élmények erősítették az osztályközösséget és a társas kapcsolataikat.
A természet közelsége feltöltötte őket, és élményekkel gazdagodva tértek haza.

Salanki farmon

A 3.d osztály látogatása a Salanki farmra élményteli és tanulságos program volt.
A gyerekek testközelből ismerhették meg a vidéki élet mindennapjait és az állattartás alapjait.
A szekerezés különleges kalandot jelentett, amely élményszerűen hozta közelebb a természethez őket.
Az ilyen programok erősítik a közösséget, fejlesztik a szociális készségeket és maradandó emlékeket nyújtanak.

Rajzpályázat gyerekeknek

Debrecent együtt rajzoljuk tovább!
A 25 éves DEBRECENI VAGYONKEZELŐ ZRT. rajzpályázatot hirdet, melynek témája:
Miért szeretsz Debrecenben élni?
Értékes nyeremények várnak rád.
Részletek: Pályázat

Kutyaterápiás foglalkozás

Immár két éve vesz részt minden osztályunk rendszeresen kutyaterápiás foglalkozásokon, amelyek a gyermekek érzelmi fejlődését, szociális készségeik kibontakozását és önbizalmuk erősödését támogatják.
A képeken látható 2.c osztály lelkesedéssel és nyitottsággal kapcsolódik a terápiás kutyákhoz, ami jól tükrözi a foglalkozások pozitív hatását a tanulók érzelmi biztonságérzetére és közösségi élményeire.
A kutyaterápiás alkalmak során a gyerekek megtapasztalják az elfogadást, az empátiát és a felelősségteljes viselkedést, miközben egy természetes, játékos közegben tanulhatnak és fejlődhetnek.
Ezek a foglalkozások különösen hasznosak az iskolai stressz oldásában, a tanulási motiváció növelésében, valamint az önszabályozás és figyelem fejlesztésében – különösen a különleges figyelmet igénylő tanulók számára.

Arbo tanyán

A 2.c osztály, ahol autizmussal élő gyermekek tanulnak, kirándulást tett az Arbo tanyára.
A gyerekek nagy örömmel ismerkedtek meg a háziállatokkal, simogathatták a nyuszikat, kecskéket és lovakat is.
A tanyán különböző szabadtéri játékok, hinták és mászókák is várták őket.
A friss levegő, a természet közelsége és a szabad mozgás lehetősége mind hozzájárultak a nyugodt, örömteli élményhez.
A program során a gyerekek fejlődtek szociálisan, bátrabban kommunikáltak és együttműködtek egymással.
Ez a kirándulás nemcsak élményekkel, hanem sikerélményekkel is gazdagította őket.

Dinnyék

A dinnyék rajzolása során a gyerekek megfigyelőképessége és vizuális érzékelése fejlődött.
A színek és formák megjelenítése elősegítette kreativitásuk kibontakozását.
A feladat során finommotorikus készségeiket is gyakorolták, miközben önkifejezésük erősödött.
Az élményszerű alkotás örömet okozott, és pozitív élménnyé tette a tanulást.

Virágültetés

Virágültetés közben a gyerekek fejleszthették finommotoros készségeiket és érzékszervi tapasztalatokat szerezhettek a talaj, víz és növények érintésével.
Az aktivitás segítette őket a figyelem, türelem és önszabályozás gyakorlásában.
A közös tevékenység erősítette a szociális kapcsolatokat és az együttműködést.
Emellett sikerélményt nyújtott, ami hozzájárult önbizalmuk és érzelmi jóllétük növekedéséhez.

Gyermek nap

A gyereknap jó hangulatot teremtett az iskolában, erősítve a közösségi élményt.
A különféle programok, mint a lufihajtogatás és csillámtetkó, fejlesztették a gyerekek kreativitását és kézügyességét.
A sportvetélkedők mozgásra ösztönöztek, elősegítve az egészséges életmódot.
Az élmények közös megosztása erősítette a diákok közötti kapcsolatokat. Az ilyen napok hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyerekek még szívesebben járjanak iskolába.

Anyák napi műsor

Anyák napi ünnepséget tartottak az 1.d osztályban, ahol a gyerekek izgatottan készültek a fellépésükre.
Voltak versek, dalok és saját készítésű ajándékok is.
Az édesanyák meghatódva figyelték a gyerekek előadását, sokan könnyes szemmel tapsoltak.
Műsorok:
műsor 1.
műsor 2.

Költészet napja

A költészet napi szavalóverseny különleges lehetőséget teremtett arra, hogy autista és többségi gyerekek közösen mutassák meg tehetségüket.
Az esemény erősítette az elfogadást, a nyitottságot és az egymás iránti tiszteletet.
A közös versenyzés során a gyerekek közelebb kerülhettek egymáshoz, megtapasztalva az együttműködés örömét. A költészet erején keresztül minden résztvevő önkifejezési lehetőséget kapott, ami megerősítette önbizalmukat és közösségi élményt nyújtott.

Autizmus világnapja

Az autizmus világnapja alkalmából fontos, hogy megemlékezzünk az autista gyermekek oktatásában elért eredményekről és a fejlődésről, amit az inkluzív nevelés területén elértünk. Debrecenben a Debreceni Tankerületi Központ által fenntartott Kinizsi Pál Általános Iskola kiemelkedő példája annak, hogyan lehet integrálni az ép intellektusú autista tanulókat a közoktatásba.
A Debreceni Kinizsi Pál Általános Iskola a 2011/2012-es tanévtől kezdődően vette át a felelősséget a nappali rendszerű, általános iskolai nevelésért és oktatásért, az ép intellektusú autista tanulók számára.
Az iskola felismerte, hogy a teljes integráció a többségi osztályokban nem minden esetben megvalósítható, ezért kis létszámú, autista csoportokat hoztak létre. Az autista gyermekek számára kialakított csoportok lehetővé teszik, hogy a tanulók az egyéni fejlődési ütemükhöz és szükségleteikhez igazodó, célzott oktatásban részesüljenek.
A 2024/2025-ös tanévben 11 osztályban összesen 105 autista gyermek tanul. Az oktatás során figyelembe kell venni a tanulók speciális igényeit, hogy minden egyes gyermek a lehető legjobb támogatást kapja. A kis létszámú osztályok biztosítják a személyre szabott nevelést, segítve a gyerekek társadalmi integrációját, miközben tiszteletben tartják egyéni szükségleteiket és képességeiket.
Ez a kezdeményezés példaértékű abban, hogy hogyan lehet egy nagy közösségben, például egy iskolában, helyet adni a különböző képességű gyermekek számára, és hogyan lehet biztosítani számukra a szükséges segítséget, hogy a legjobbat hozzák ki magukból. Az autizmus világnapja alkalmából hangsúlyozni kívánjuk, hogy az inkluzív oktatás mindannyiunk közös felelőssége, és a társadalmi befogadás kulcsfontosságú eleme az iskolák és közösségek fejlődésének.

Agóra és a botanikus kert

A 3.c osztály számára az Agóra és a botanikus kert látogatása izgalmas tanulási élményeket kínált, mivel a gyerekek közvetlen kapcsolatba kerülhettek a természet csodáival. Az Agóra látogatása segített a tudományos ismeretek bővítésében, míg a botanikus kertben megismerkedtek a növények sokféleségével és a környezetvédelem fontosságával. A terepi tapasztalatok során a gyerekek aktívan részt vehettek a felfedezésben, ami erősítette a csapatmunkát és a kreatív gondolkodást. Emellett az ilyen programok motiválóak voltak, segítettek a tananyag élményszerű elsajátításában.

Pékségben

Az 1.c és az 1.d osztály pályaorientációs napon egy pékséget látogatott meg. Ez remek lehetőséget biztosított a gyerekeknek, hogy megismerkedjenek a pékszakmával. A diákok betekintést nyertek a kenyér és péksütemények készítésének folyamatába, így közelebb kerültek a mindennapi élethez szükséges munkákhoz.
Ezen kívül a látogatás segítette őket abban, hogy jobban megértsék, milyen munkakörökkel járhat egy pékségben dolgozni. Az élmény különleges és hasznos tapasztalatot adott a tanulóknak a jövőbeni pályaválasztásukhoz.

Pipacs rajzok

Az általános iskolások pipacsokat ábrázoló rajzai segítik a gyerekeket a természet szépségeinek megfigyelésében és megértésében. A virágok részletes ábrázolása fejleszti a finommotorikus készségeiket és a rajzolás technikai aspektusait. Emellett a pipacsok élénk színei és formái ösztönzik a kreatív gondolkodást és önkifejezést.
Az ilyen rajzok segítenek a gyerekeknek a művészet iránti szeretetük elmélyítésében és az esztétikai érzékük fejlesztésében is.

Március 15. műsor

Az 1848. március 15-i forradalom megünneplése az iskolában segít megismerni a magyar történelem fontos pillanatait, és erősíti a nemzeti identitást. A diákok így tisztelettel emlékezhetnek a szabadságért és függetlenségért folytatott küzdelemre. Köszönjük a szép műsort az 5. osztálynak és Kovácsné Fodor Ágnes kolléganőnek!

Rajzok

Az általános iskolás gyerekek rajzai segítenek megérteni és kreatívan feldolgozni a laborban zajló munkát. A rajzolás ösztönzi a kíváncsiságukat a tudomány és a kutatás iránt, miközben fejleszti vizuális és problémamegoldó készségeiket. A képek tükrözik, hogyan látják a gyerekek a tudósokat és a laboratóriumi környezetet, ami visszajelzés lehet a szakemberek számára is. Ez a tevékenység hidat képezhet a fiatalok és a tudományos világ között, elősegítve a jövőbeni érdeklődést és pályaválasztást.

Múzeumpedagógiai foglalkozás

A 3.c osztályos gyerekeket a múzeumpedagógiai foglalkozás segíti abban, hogy strukturált és vizuálisan gazdag környezetben ismerhessék meg a történelmet vagy művészetet. Az interaktív tevékenységek révén fejlődött a figyelmük, szociális készségeik és kommunikációjuk. A tapintható és szemléltető eszközök megkönnyítették számukra az információk feldolgozását és megértését. A foglalkozás élményszerűsége pedig hozzájárult a tanulás iránti motivációjuk növeléséhez.

Babaház

Az elkészült a babaház, amelynek összeszerelése fejleszti az elsősök finommotorikus képességeit és kézügyességét, miközben játékos módon tanulnak a térbeli viszonyokról. Az építés során erősödik a problémamegoldó gondolkodásuk és a kreativitásuk, hiszen saját elképzeléseik szerint alakíthatják a házat. Emellett az együttműködés és türelem is fejlődik, ha csoportban vagy szülőkkel közösen dolgoznak.

Tablet használat

A tablet használata az első osztályban segíti a tanulók digitális készségeinek fejlesztését és interaktív tanulási élményt biztosít. Ugye 1. c osztály?! Igen! Változatos oktatási alkalmazásokkal támogatja az egyéni tanulási tempót és a differenciált oktatást. Emellett játékos módon növeli a motivációt és az érdeklődést a tananyag iránt.

Rajzok

A bohócrajzok készítése az általános iskolában fejleszti a gyerekek kreativitását és kézügyességét, miközben vidám témát dolgoznak fel. A színes és játékos alkotások segítenek a tanulóknak kifejezni érzelmeiket és egyéni stílusukat. Csoportos munka esetén a bohócrajzolás közösségi élmény, amely erősíti a csapatszellemet és a tanulók közötti együttműködést.
Az alsó tagozatos gyerekek rajzain a tavaszi táj és a mackók vidám, színes kompozíciókban jelennek meg. A rajzok tükrözik a gyerekek fantáziáját és azt az örömöt, amit a természet újjáéledése kelt bennük.

Karácsony

Áldott és békés karácsonyt kívánunk mindenkinek!
Iskolánk karácsonyi ünnepsége idén is a gyerekek öröméről és a közösség összetartásáról szólt.
A családias hangulatot a diákok szívhez szóló előadásai és a közös éneklés varázsolta igazán különlegessé.
Minden mosoly és nevetés azt mutatta, hogy együtt ünnepelni mindig felejthetetlen élmény.
Köszönjük a gyerekeknek és a pedagógusoknak, hogy ilyen szívvel-lélekkel készültek!
Ez az ünnepség is bebizonyította, hogy az igazi karácsony a közösség szeretetében rejlik.

Ajándékozás

A DEAC sportolói ajándékokkal kedveskedett a gyerekeinknek. Legjobb adni és ezzel örömet okozni.

Mikulás

A mai napon a Mikulás bácsi meglátogatta az 1.d osztályt. Hatalmas sikere volt! A jóságos Mikulás a 3.c osztályhoz is benézett és sok finomságot hozott. A gyerekek rajzokkal és versekkel köszöntötték.

Szépíró verseny

Szépíró versenyt rendeztünk a felső tagozatos gyerekeknek. Lelkesen vettek részt, ami nem csak az irodalmi vénáknak kedvezett, hanem a közösségépítésnek is.

Múzeumban

Kedden múzeumpedagógiai foglalkozáson járt a 4.c osztály a Déri Múzeumban. A foglalkozáson megismerkedtek a Nagyerdő növény - és állatvilágával.

Egészséges életmód

Gyümölcsökből és zöldségekből rendeztünk kiállítást bízva abban, hogy a gyerekek még inkább kedvet kapnak az egészséges életmódhoz. Sokkak többet fognak fogyasztani belőlük.

Környezetünk védelme

Fontosnak tartjuk, hogy a környezetünk védelmére neveljük a gyermekeinket. Ennek jegyében ágyásokat alakítottunk ki egy új biotechnológia eljárással.Tavasszal zöldségeket és virágokat fognak a gyerekek beleültettni és természetesen ők is fogják gondozni.

Lázár Ervin Program

A 5.j osztály a Csokonai Fórumban a Lázár Ervin program keretében a Debreceni Tankerületi Központ szervezésében
Arany János:Toldi című előadást tekintette meg.

Halloween-i buli

A közösségépítés a szeretet építőköve. Kis iskola nagy szeretet. A mai napon Halloween-i programkavalkád várta a gyerekeket. Volt itt rajzverseny, tanteremdíszítés, jelmezek és buli, buli, buli... Nálunk mindenki mindig nyertes!

Déri múzeumban és a Vojtina Bábszínházban

A 3.c osztályos gyerekek a Déri Múzeumban jártak és ott múzeum pedagógia foglalkozáson vettek részt. Nem csak történelem óra volt és az ókori Egyiptom, hanem rajz is és számos képességfejlesztése.
A 2.c osztályosok a Vojtina Bábszínházban járták a Lázár Ervin Programnak köszönhetően. A halhatatlanság csizmája című eladás nem csak a gyerekeknek tetszett.

Szüreti mulatság

Kis iskola, ahol óriási a szeretet. Szüreti mulatságot tartottunk. Az autista gyerekek és nem autista gyerekek együtt táncoltak, énekeltek és versenyeztek.️

Kutyaterápiás foglalkozás

Ebben a tanévben is kutyaterápiás foglalkozások segítenek a gyermekeink fejlődésében. Hogy miért is tartjuk fontosnak a kutyaterápiát? A kutyaterápia a mozgási, értelmi, érzelmi-akarati képességek fejlesztésében működnek közre. A fókusz a kötődésen alapuló szeretetkapcsolat kialakulását segíti a gyermek és az állat között. Az állat a korai anya-gyermek kapcsolatot szimbolizálja: a terápia ezen fázisában a gyermek megkaphatja a feltétel nélküli szeretetet és elfogadást, valamint pótolhatja a kutya segítségével azokat a szükségleteit, amiket esetleg nem kapott meg. A gyermek a saját érzelmeiről, a saját fontosságáról és a saját érdekeinek az érvényesítéséről tanul. Megtanul ráhangolódni az állatra, és helyesen megélni és kifejezni az érzelmeit és a társas viselkedés szabályait kell rugalmasan alkalmaznia. A 2.c osztályos gyerekek is szeretik ezeket az alkalmakat.

Becsengettek

Szeptember 2-án hétfőn nálunk is becsengettek.
A 2024/2025-ös tanévet 109 gyermek kezdte meg 9 osztályban. Tanulóinak otthonos, családias környezetben tanulhatnak. Diákjainkat színes, barátságos tantermek, korszerű játszótér, műfüves sportpálya várja.
Tantermeink interaktív eszközökkel felszereltek. Tizennégyezer kötetes könyvtár, olvasóteremmel, légkondicionált informatika tanterem áll a tanulók rendelkezésére.

A pedagógiai programunk lehetőséget biztosít a gyerek személyiségének széleskörű kibontakoztatására. Programunk alapja a személyre szabott, differenciált képességfejlesztés, differenciált tanulásszervezés, inkluzív szemlélet, tanulási technikák megismertetése.

A legkisebbeket szeretettel köszöntjük és mindenkinek eredményes tanévet kívánunk!